Prvá dámaEQVCaddykoľvek 5EQA - Prvá jazdaKráľovná Octavia RSRally KucherenkoHore bezEvolúciaRocknRollaCUPRA PortfolioMercedes-Benz GLE CoupéAvantissimo!Shooting BrakePiaty elementAudi A6 PHEVRaptor AirlinesE-lien
Úvod / Novinky / Hyundai BAYON – Crossover pre Európu

Hyundai BAYON – Crossover pre Európu

Automobilka Hyundai predstavuje model úplne nový crossover v B segmente SUV, ktorý bol vytvorený pre európske trhy. Výrazný dizajn exteriéru pokračuje v interpretácii novej dizajnovej identity Sensuous Sportiness a prináša osobitný dizajn aj do tejto kategórie.

 

S dĺžkou 4 180 mm, šírkou 1 775 mm a výškou 1 490 mm (alebo 1 500 mm so 17-palcovými diskami kolies), poskytuje vozidlo kombináciu kompaktných rozmerov s dostatočným priestorom v interiéri. Rázvor má hodnotu 2 580 mm. 


Pasažieri vpredu aj vzadu si vďaka veľkému priestoru na nohy užijú pohodlnú jazdu: prední pasažieri získali 1 072 mm miesta na nohy, zadní pasažieri majú k dispozícii priestor na nohy s hodnotou 882 mm, priestor nad hlavami cestujúcich má vpredu 993 milimetrov a vzadu 977 milimetrov. Batožinový priestor má slušnú hodnotu 411 litrov, so sklopenými operadlami zadných sedadiel je to 1205 litrov.


SUV BAYON má štandardne svetlú výšku 165 milimetrov, v kombinácii so 17 palcovými diskami je to však až 183 mm, viac ako väčšina vozidiel segmentu B.




Na špičke ponuky sa nachádza motor s objemom 1,0 litra T-GDi, technológiou 48 V a s výkonom 88 kW (120 k) alebo jeho výkonová verzia 74 kW (100 k). Prenos výkonu na predné kolesá zabezpečuje 6-stupňová inteligentná manuálna prevodovka (6iMT) alebo 7-stupňová dvojspojková prevodovka (7DCT). Najvýkonnejšia verzia zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 10,4 sekundy s obidvomi verziami prevodovky, maximálna rýchlosť je 185 km/h. Verzie s výkonom 100 koní majú len nepatrne nižšiu maximálnu rýchlosť (183 km/h pre manuál, 180 km/h pre automatickú prevodovku) a zrýchľujú za 10,7, resp. 11,7 sekundy z nuly na 100 km/h.




Verzia motora 1.0 T-GDi s výkonom 74 kW (100 k) je dostupná aj bez 48 V technológie a v spojení so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou (6MT) alebo s automatickou 7DCT. Motor 1.0 T-GDi s technológiou 48 V aj bez nej využíva na úpravu reakcií motora a riadenia podľa jazdných podmienok aj tri jazdné režimy. Ide o režimy Eco, Normal a Sport.




V ponuke sa nachádza aj základný 1,2-litrový motor MPi s výkonom 62 kW (84 k) spojený s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Dynamické parametre zrýchlenia z nuly na 100 km/h za 13,5 sekundy a maximálna rýchlosť 165 km/h postačujú pre pokojnú jazdu.




BAYON je prvým SUV modelom automobilky Hyundai vybaveným automatickým medziplynom, prvkom bežne vyhradeným iba pre vysoko výkonné verzie N, resp. N Line. Stará sa o zosúladenie otáčok motora a výstupného hriadeľa prevodovky, čím umožňuje plynulejšie podraďovanie. Pre motor 1.0 T-GDi spojený s prevodovkou 7DCT bude dostupný vo všetkých jazdných režimoch a v športovom režime pre motor 1.0 T-GDi 48 V spojený s prevodovkou 6iMT.




Interiér sa vyznačuje rozsiahlou konektivitou vrátane 10,25-palcovej digitálnej prístrojovej dosky a 10,25-palcovou stredovou obrazovkou AVN alebo 8-palcovou obrazovkou Display Audio. Samozrejmosťou sú bezdrôotové technológie Aplle Car Play a Android Auto. 


BAYON ponúka širokú paletu bezpečnostných prvkov Hyundai SmartSense. Mnohé z nich sa pritom nachádzajú už v štandardnej výbave. Hyundai BAYON má viacero prvkov pre čiastočne autonómnu jazdu. Systém na sledovanie jazdného pruhu (LFA) pomáha udržiavať vozidlo v strede jazdného pruhu. Systém autonómneho núdzového brzdenia (FCA) najprv spustí výstrahu, následne, ak je to nevyhnutné na zabránenie hroziacej kolízie, aktivuje brzdy. Tento prvok dokáže detekovať vozidlá, chodcov a cyklistov a pri odbáčaní v križovatke vľavo aj vozidlá idúce oproti. Ďalší pokročilý prvok, Inteligentný tempomat využívajúci údaje z navigácie (NSCC), využíva dáta z navigačného systému vozidla, aby pri jazde po diaľnici či rýchlostnej ceste automaticky upravil rýchlosť.




Hyundai BAYON má aj niekoľko prvkov, ktoré slúžia na sledovanie a zvýšenie pozornosti vodiča. Systém na sledovanie únavy vodiča (DAW) analyzuje spôsob jazdy, aby dokázal rozpoznať únavu a predísť nepozornému šoférovaniu. Tento systém spolupracuje s Výstrahou na odídenie vozidla vpredu (LVDA), ktorá upozorní vodiča, ak vozidlo pred ním už odišlo a on nezareagoval dostatočne včas. Upozornenie na prítomnosť? cestujúcich na zadných sedadlách (ROA) upozorní vodiča pred opustením vozidla, že snímače evidujú pohyb na zadných sedadlách. Vďaka tomu je Hyundai BAYON pre zadných pasažierov ešte bezpečnejší a to vrátane detí či zvierat, takže je vynikajúcou voľbou pre rodiny.




Ďalšie prvky zaisťujú bezpečnosť pri jazde nízkou rýchlosťou, prípadne pri parkovaní. Asistent na predchádzanie kolíziám pri parkovaní cúvaním (PCA-R) poskytuje pri pomalom cúvaní vozidla výstrahu a pokiaľ je to nevyhnutné, tak dokáže pred prekážkou aj zabrzdiť. Asistent na upozornenie na vozidlá približujúce sa v priečnom smere pri cúvaní (RCCA) pomáha vodičovi podobným spôsobom pri cúvaní z parkovacieho miesta, ak ďalšie vozidlo prechádza okolo neho. A Parkovací asistent (PA) umožňuje poloautomatické parkovanie, pri ktorom spolupracujú viaceré snímače a softvér, aby pomohli vodičovi vojsť do úzkych priestorov. Systém eCall v prípade nehody s aktivovanými airbagmi automaticky upovedomí záchranné zložky. Tento prvok môžu stlačením tlačidla aktivovať aj členovia posádky.




Spustenie predaja modelu BAYON na Slovensku je predbežne naplánované na jún 2021.



Autor: Miro Vilím, Zdroj: Hyundai