BMW XM rozhovorEnyaq iV finalista 2022Opel Astra Sports TourerPrvá dámaEQVRally KucherenkoRaptor Airlines
Úvod / Novinky / Hyundai i20 N – Prvé oficiálne fotografie

Hyundai i20 N – Prvé oficiálne fotografie

Hyundai láka prvými fotografiami na svoj juniorský hothatch, ktorý je inšpirovaný pretekárskym autom i20 WRC zúčastňujúcim sa serálu majstrovstiev sveta v rally.

Rovnako ako v prípade staršieho brata má novinka priniesť nielen radosť z jazdy na bežných komunikáciách, ale má byť pripravená aj na jazdy na okruhoch. Všetky jej technické komponenty by teda mali vydržať aj záťaž jazdy na pretekárskej dráhe. Podľa britského Autocaru bola karoséria základného i20 posilnená na 12 miestach dodatočnými zvarmi a výztuhami.

Zatiaľ nemáme žiadne oficiálne informácie o motore, ktorý bude poháňať kolesá prednej nápravy, možností je viacero. Nakoľko modelový rad disponuje len prepĺňanými trojvalcami s objemom 1,0 litra a základným neprepĺňaným štvorvalcom s objemom 1,2 litra, Hyundai musel pre pohon novinky siahnuť o triedu vyššie. 

Jednou z možností je teda použitie nového motora 1,5 T-GDi so 48V mild hybridnou technológiou, jeho výkon 160 koní by nemal byť problém vyladiť na nami predpokladaný výkon približne 200 koní. 



Z môjho pohľadu by však úplne logickou voľbou mohlo byť použitie motora 2,0 T-GDi z modelu i30 N, samozrejme výkonovo prispôsobeného danej triede. Výhodou takéhoto riešenia je robustnosť a teda spoľahlivosť techniky a rovnako aj úspora nákladov na vývoj úplne nového športového motora, ešte s komplikáciou mild hybridnej sústavy. Mimoriadne hutná zvuková kulisa, ktorú Hyundai zverejnil s prvými zábermi žiaľ konštrukciu motora zatiaľ neprezrádza.

Podľa britského Autocaru je však pod kapotou motor 1,6 T-GDi z rodiny "gamma 2" s výkonom 204 koní a silou 275 Nm. Pohotovostná hmotnosť má byť len 1.190 kg, čo by malo zaručovať zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 6,7 sekundy a maximálnu rýchlosť 230 km/h. Prevodovka bude výlučne 6 stupňová manuálna, na prednej náprave bude samozrejme samosvorný diferenciál. Predné brzdy majú priemer 320 mm.  

Dizajn malého ostrého hatchbacku vychádza z nedávno predstavenej novinky, modelu i20 N Line, avšak pridáva viac typické červené akcenty, okrem už klasickej červenej linky na spodnej časti predného nárazníka je z prvých fotiek zrejmé, že aj prahy budú lakované červenou farbou a samozrejme, aj zadný nárazník. 



Dizajn novinky sa má vyznačovať dynamickým vzhľadom založeným na novej dizajnovej identite Hyundai Sensuous Sportiness. Prednej časti dominuje väčší otvor na prívod vzduchu pre turbomotor a chladenie bŕzd. Vozidlo má 18-palcové kolesá so sivou matnou povrchovou úpravou a brzdovými strmeňmi značky N, rovnako ako jedinečné bočné prahy, ktoré podčiarkujú jeho športové charakteristiky. Výrazný zadný spojler zvyšuje aerodynamický výkon vozidla a sľubuje zábavu za volantom na akejkoľvek ceste a za každého počasia.

DNA motoršportu tiež podčiarkuje pre N modely charakteristická farba Performance Blue a strecha v čiernej farbe Phantom Black.Rovnako ako ostatné modely Hyundai N, aj nový Hyundai i20 N ponúka exkluzívny výkon motora a dynamické technologické inovácie, ktoré uspokoja nadšencov zameraných na výkon. 

Novinka rozširuje rodinu ostrých N modelov v Európe, ktoré doteraz tvorili i30 N a i30 Fastback N.

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Hyundai