VIDEOVW ID.4 GTX videoTínedžeriOpel Astra Sports Tourers DominikouRally KucherenkoBMW XM rozhovor
Úvod / Novinky / Mazda 2 Hybrid - Prvá!

Mazda 2 Hybrid - Prvá!

Prvá, do ktorej keď vrazí domiešavač, získa 5 hviezdičiek, … tá Mazda, nie vodič miešačky hrajúci živý Carmageddon! V Euro-NCAP povedali, že si zaslúži, pretože veľmi dobre odoláva nárazu, čomu sa v podstate nie je pri Mazde čo čudovať, pretože stále robí vcelku poctivé autá!


Podstata novej informácie však súvisí s prvým, plne nabíjateľným hybridným systémom pohonu a teda prvým autom od Mazdy, ktoré ho ponúka. Klasickú dvojku to samozrejme nijak neovplyvní, hybrid je len trendovým doplnením a Mazda 2 sa naďalej predáva s motormi e-SkyActive s výkonmi 75, 90 a 115 k s manuálnou alebo automatickou prevodovkou.


Benzínový 3-valec a elektromotor mi už znie ako povinné čítanie a ich spoločný výkon bude 116 koní. 1490 cm3 benzín dodá 93 k a elektráreň 80 k. Čo je dohromady krásnych 196 k, ktorými pokiaľ by hybridná dvojka skutočne disponovala, máme tu adepta na mestské rally, lenže … nedisponuje. Systémový výkon nie je súčtom výkonov jednotlivých motorov a rozdiel je čudne výrazný - 116 bude musieť stačiť!


175 km/h je maximálna rýchlosť pre všetky situácie, neviem si predstaviť, že starým mestom, či po obchvate potrebujete letieť rýchlejšie a zrýchlenie z pokoja na 100 km/h to má za 9,7sekundy - neurazí! Priemerná spotreba podľa WLTP bude 4 - 3,8 litra na 100, ale vsádzam na empirický zážitok z testu, ktorý budem následne veľmi zodpovedne komunikovať! Emisie síce nikto reálne nerieši, ale ich hodnota je definovaná číslom 93 - 87 g/km. Úplne cítim ako sa zazelenali lesy.




Po každom štarte automaticky začínate v režime EV, teda na čistú elektrinu. Výhodu poskytuje ticho a tajomno, ktoré ženám pomáha nenápadne sa vytratiť od milenca, aby susedia nemali reči. Netvrdím, že milenca nemôže mať i muž a popravde, chlap, ktorý si kúpi toto auto, by ho mať mal! Počas bežnej jazde k barberovi sa rozdeľovanie výkonu medzi benzínom a elektrinou upravuje tak, aby bol dosiahnutý výkon optimálny a ten zabezpečil dokonalú spotrebu a nižšie náklady - zostane na nákup v esenciálnom obchode! Počas spomaľovania a brzdenia si hybridná dvojka rekuperuje sily a ukladá do vysokovýkonnej batérie.


Aby sa odstránila akákoľvek potreba dobíjania systému z externého zdroja, výrobca nedodal zástrčku - žartujem! Reálne sa batéria dobíja počas chodu benzínového motora poháňaného generátorom a takto si tam všetci svorne vymieňajú energie, pokým sa normálne odvezú 4 dospelé osoby i vďaka rázvoru 2560 mm - teraz máte zvolať “fíha” a tí odvážnejší zatlieskať! Do kufra nalejete 286 litrov vody, ale neudrží sa, batožinový priestor nie je vodotesný.


Mazda 2 Hybrid sa bude predávať v celej Európe a vyberať sa bude z troch sociálnych výbav - Pure, Agile a Select. A pokiaľ ste nevedeli, tento nový malý hybrid je najnovším výsledkom spolupráce Mazdy a Toyoty. Nuž, japonská skrz-naskrz!



Autor: Marek Varga, Foto: Mazda