Prvá dámaEQVCaddykoľvek 5Kráľovná Rally KucherenkoHore bezRocknRollaCUPRA PortfolioAvantissimo!Raptor AirlinesE-lien
Úvod / Novinky / Mercedes-AMG GT 4-door Coupé – Životný štýl

Mercedes-AMG GT 4-door Coupé – Životný štýl

Čas neúprosne letí, od nášho testu raketoplánu z Affalterbachu už uplynuli viac ako dva roky. Mohlo by sa zdať, že štvordverové GT s hviezdou v znaku nepotrebuje nič naviac, vďaka výraznému updatu v lete minulého roka bolo aj pred dnes predstaveným omladením na technologickej špičke. 

Novinka zatiaľ štartuje radovými trojlitrovými šesťvalcami ako GT 43 a GT 43 4MATIC+ s výkonom 367 koní (dostupným od 5.500 do 6.100 ot/min.)  a silou 500 Nm (1.800 – 4.500 ot/min.) a ako GT 53 4MATIC+ s výkonom 435 koní pri 6.100 ot/min. a maximálnou hodnotou krútiaceho momentu 520 Nm dostupnou od 1.800 do 5.800 otáčok za minútu. Obidvom motorom pomáha 48 Voltová technológia so štartér generátorom a dodatočným výkonom 22 koní / 250 Nm. 

Dynamika „základných“ modelov uspokojí aj náročných zákazníkov, veď posúďte sami. GT 43 s pohonom zadných kolies zrýchľuje z nuly na 100 km/h za rovných 5 sekúnd, maximálna rýchlosť je 270 km/h

S pohonom všetkých kolies je GT 43 4MATIC+ na stovke o desatinu sekundy rýchlejšie (4,9 s), maximálna rýchlosť je rovnakých 270 km/hGT 53 4MATIC+ šprintuje na stovku za 4,5 sekundy, maximálna rýchlosť 285 km/h je dostatočná aj pre Autobahn. Všetky modely majú sériovú deväťstupňovú prevodovku AMG SPEEDSHIFT TCT 9G.



Nie je tajomstvom, že šesťvalcové motorizácie sú predkrmom pred hybridným infernom. Podľa doterajších informácií by vrcholom potravinového reťazca štvordverových GT mal byť model s označením 73e a výkonom presahujúcim 800 koní. E PERFORMANCE hybrid má namiesto čo najdlhšieho bezemisného dojazdu preferovať maximalizáciu výkonu v potrebných okamihoch a podľa vyjadrení testovacích jazdcov, ktorých sme minulý rok stretli na Grossglocknerskej vysokohorskej ceste pri testoch to ide celkom slušne...



Čo je ďalej nové? Vonkajší vzhľad šesťvalcových modelov zostal bezo zmien, za príplatok je však pre prednú časť dostupný dramatický vzhľad osemvalcov. Nové farby, nový dizajn diskov až do veľkosti 21 palcov a nové farby fajnových materiálov v interiéri dopĺňa nový volant AMG Performance.



Dôležitejšie sú však vnútorné hodnoty, novo odladený vzduchový podvozok AMG RIDE CONTROL+ má poskytovať viac komfortu a zároveň, v športových režimoch, viac dynamiky. 



Ako je dobrým zvykom, popri takmer nekonečných možnostiach individualizácie namixoval ateliér AMG špeciálny model Edition, ktoré najvýraznejším prvkom je exkluzívne lakovanie v tmavej rubínovej farbe a 21 palcové disky kolies. 

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Mercedes-AMG