Prvá dámaEQVCaddykoľvek 5Kráľovná Rally KucherenkoHore bezRocknRollaCUPRA PortfolioAvantissimo!Raptor AirlinesE-lien
Úvod / Novinky / Volkswagen Golf R Variant – Drift áno, Akrapovič nie

Volkswagen Golf R Variant – Drift áno, Akrapovič nie

Potrebujete viac priestoru, ale zároveň si cestou z nákupu v IKEA chcete na kruháči zadriftovať? Žiadny problém, po päťdverovom hatchbacku prichádza do predaja aj kombík s prívlastkom R. Variant oproti krátkemu Golfu ponúka nielen batožinový priestor so základným objemom 611 litrov (po sklopení operadiel zadných sedadiel a naložení po strechu až 1.642 litrov), ale vďaka rázvoru dlhšiemu o 66 milimetrov aj viac priestoru pre pasažierov na zadných sedadlách. Prvýkrát je pre eRkový Golf dostupné aj ťažné zariadenie s užitočným zaťažením až 1,9 tony. 

Nový Golf R Variant je podľa očakávaní najsilnejší a najdynamickejší Golf vo verzii... kombi. Výkon 320 koní (od 5.300 do 6500 otáčok za minútu) z motora 2,0 TSI vo verzii EA888evo4 je prenášaný sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG na všetky štyri kolesá. Golf R Variant je ďalším modelom s pohonom 4MOTION so systémom R-Performance Torque Vectoring, ktorý dokáže rozdeľovať silu nielen medzi prednou a zadnou nápravou, ale aj medzi jednotlivými kolesami zadnej nápravy. Maximálna hodnota krútiaceho momentu 420 Nm je dostupná v rozsahu od 2.100 do 5.300 otáčok za minútu. 

Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá kombíku 4,9 sekundy (krátky Golf R 4,7 sekundy), maximálna rýchlosť je limitovaná na 250 km/h, v prípade príplatkového balíka R Performance sa maximálna rýchlosť posunie na 270 km/h.



Pohon všetkých kolies je pomocou manažmentu jazdnej dynamiky spojený s elektronickými uzávierkami diferenciálu XDS a adaptívnym podvozkom DCC. Výsledkom majú byť nielen precízne a neutrálne jazdné vlastnosti, optimálna trakcia, ale aj vynikajúca agilita. Systém bol prvýkrát predstavený v Golfe GTI a pre zlepšenie jazdnej dynamiky vyhodnocuje priečne a pozdĺžne zrýchlenie, prispôsobuje tuhosť tlmičov podľa jazdnej situácie, čím potláča náklony karosérie.   



Ako je už pri eRku dobrým zvykom, stabilizačný systém ESC má okrem športového režimu možnosť úplného vypnutia. V prípade krízovej situácie vyhodnotenej asistenčnými systémami sa však ESC samočinne aktivuje.    



K základným jazdným profilom „Comfort“, „Sport“, „Race“ a „Individual“ pridáva už spomínaný príplatkový balík R Performance ďalšie dva jazdné režimy. Nastavenie „Special“ je optimalizované na použitie na náročných tratiach podobných profilu Severnej slučky, jazdný režim „Drift“ je určený pre uzavreté trate.



Športový podvozok je posadený o 20 milimetrov nižšie ako štandardný Golf, adaptívne tlmiče DCC boli špeciálne odladené pre Golf R. 


O spoľahlivé spomalenie sa starajú výkonné brzdy, vpredu majú dierované kotúče bŕzd rozmer 357 x 34 mm (predchodca mal 340 x 32 mm) a dvojpiestikové strmene, ich hliníkové stredy ušetria na každej strane 600 gramov. 



Nový Golf R Variant sa od svojich bežných súrodencov odlišuje výrazným predným nárazníkom, špecifickými prahmi a zadným nárazníkom ukrývajúcim štvoricu koncoviek športového výfuku. Fanúšikov zvukmajstra Akrapoviča nepotešíme, výfukový systém od Akrapa zatiaľ nie je dostupný.



Volkswagen Golf R Variant môžete objednávať v troch farbách, „Lapiz Blue Metallic“, „Pure White“ alebo „Deep Black Pearl Effect“ od 8.7.2021, cena v Nemecku štartuje na sume 51.585,- EUR, nemecký príplatok za Variant je teda 2.185,- EUR.

Medzičasom poznáme aj slovenskú cenu, začíname na sume 46.640,- EUR, príplatok za model Variant je teda priaznivých 710,- EUR. 

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Volkswagen