Prvá dámaEQVKráľovná Rally KucherenkoHore bezRocknRollaCUPRA PortfolioAvantissimo!Raptor AirlinesE-lien
Úvod / Novinky / Volkswagen Polo GTI 2021 – Športovec v objemovej príprave

Volkswagen Polo GTI 2021 – Športovec v objemovej príprave

Vo vzťahu k motorom sa zvykne hovorievať, objem nahradíš len väčším objemom... Model Polo GTI si aj po modernizácii ponechal pod kapotou motor 2,0 TSI, tentoraz s výkonom 207 koní v rozsahu 4.600 až 6.000 otáčok za min a silou 320 Nm dostupnou od 1.500 do 4.500 otáčok za min.

Na rozdiel od prvých modelov aktuálnej generácie je nové Polo GTI k dispozícii výlučne s automatickou dvojspojkovou prevodovkou DSG, ktorá má však oproti verzii pred modernizáciou o jeden stupeň viac. Vďaka sedemstupňovému DSG šprintuje nové Polo GTI z nuly na 100 km/h za 6,5 sekundy, maximálna rýchlosť je 240 km/h.

S prenosom výkonu na prednú nápravu pomáha elektronický systém XDS, mechanický samosvorný diferenciál v ponuke nehľadajte. Podľa môjho názoru však nie je potrebný, Polo GTI je síce svižné malé auto, ale okruhy s ním nebude vymetať veľa jeho majiteľov. Na dynamické jazdenie po okresných cestách je elektronický pomocník plne postačujúci. Športový podvozok je oproti bežnej verzii znížený o 15 milimetrov, či budú tak ako doteraz za príplatok tlmiče nastaviteľné v dvoch úrovniach (Sport a Normal) zatiaľ nie je známe. 

Sériovo sú k dispozícii 17 palcové kolesá, za príplatok budú k dispozícii osemnástky. Naladenie podvozka zodpovedá filozofii GTI a je kompromisom medzi jazdnou dynamikou, bezpečnou neutralitou a vysokého jazdného komfortu. Spomínané atribúty robia z GTI ideálneho spoločníka na každý deň.



Modelové omladenie prinieslo aj vizuálne zmeny, predný nárazník pôsobí omnoho výraznejšie ako doteraz, do každého rohu sa nasťahovala aj dvojica LED svetlometov, ktorá spolu so svetelnou líniou spájajúcou hlavné predné svetlomety s Matrix-LED technológiou tvorí charakteristický svetelný podpis. Nové Polo GTI má pritom matrixové LED svetlomety IQ.Light v sériovej výbave, zadné svetlá rovnako disponujú LED technológiou s animovanými brzdovými svetlami a dynamickými smerovkami.



Nový model Polo GTI bude na výber v piatich farbách, bielej Pure White, červenej Kings Red Metallic, sivej Smoke Grey Metallic, modrej Reef Blue Metallic a čiernej Deep Black Pearl Effect. Červená, biela a modrá sa dajú kombinovať so strechou v čiernej kontrastnej farbe. Interiéru dominuje čierna a červená farba, športové sedadlá sú potiahnuté ikonickým vzorom typickým pre modely GTI. 



Prvýkrát je pre Polo GTI k dispozícii aj asistenčný systém IQ.DRIVE Travel Assist, ktorý umožňuje čiastočne autonómnu jazdu od 0 km/h až po hranicu regulácie adaptívneho tempomatu ACC, teda do 210 km/h. Systém pri tom využíva na vedenie vozidla v pozdĺžnom smere adaptívny tempomat s radarovým senzorom a na vedenie v priečnom smere sériový systém Lane Assist. 



Modernú konektivitu zabezpečujú rozličné systémy infotainmentu najnovšej generácie (MIB3.1), ktoré podporujú rozličné online služby. Jednotka Online Connectivity Unit (OCU) s integrovanou kartou eSIM umožňuje využívať online služby We Connect (časovo neobmedzene bezplatne) a We Connect Plus (bezplatne prvé tri roky). Podľa vybavenia sú k dispozícii funkcie ako hlasové ovládanie prirodzenou rečou, prístup k streamingovým službám a personalizácia podporovaná cloudom prostredníctvom „Volkswagen ID“. Pripojenie smartfónu a využívanie aplikácií je teraz možné aj bez kábla cez „App-Connect Wireless“ pre Apple CarPlay™ a Android Auto™. 



Digitálny združený prístroj Digital Cockpit Pro má displej s vysokým rozlíšením a uhlopriečkou 26 cm (10,25 palca). Ďalšou zmenou oproti predchodcovi je nahradenie hardvérových ovládačov klimatizácie digitálnym dotykovým ovládaním, ktoré sa objavuje aj na novom multifunkčnom volante prevzatom z väčšieho GTI súrodenca.



Automobilka zatiaľ ceny nezverejnila, ale napriek očakávanému nárastu by mohli byť konkurencieschopné. Len pre pripomenutie, základná cena modelu Polo GTI bola v roku 2019 pre šesťstupňový manuál 18.930,- EUR, verzia s DSG prevodovkou stála 20.290,- EUR. Posledný cenník pre rok 2020 už obsahoval len verziu s automatickou prevodovkou s cenovkou 21.610,- EUR. Predpokladám, že s ohľadom na lepšiu výbavu a nové technológie cena opäť porastie, ale optimisticky verím, že by sa mohla zmestiť do 24 tisíc EUR.

Len pre orientáciu, aktuálna konkurencia v podobe Hyundai i20 N začína vrátane Performance Packu so samosvorom na sume 23.390,- EUR, Fiesta ST je v cenníku od 25.690,- EUR za samosvor sa pripláca ďalších 924,- EUR. Konkurentom z pohľadu dvojlitrovej pohonnej jednotky je aj päťdverový Mini Cooper S s výkonom 178 koní a cenou od 27.350,- EUR. Trojdverové JCW s výkonom 231 koní s automatom a bez samosvoru začína na sume 31.300,- EUR.

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Volkswagen