INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / To je tajné! / Analýzy minulosti a priania pre automobilové značky na rok 2019 - časť druhá

Analýzy minulosti a priania pre automobilové značky na rok 2019 - časť druhá

Dacia

Keď poslali von nový Duster, zatlieskal som. Toto je tak obyčajné auto, až sa z neho stal trend. Za peniaze malotraktora sme mohli mať stredné, slušne vybavené SUV. No a čo že malo tapacír pozošívaný kancelárskymi spinkami, no a čo, že má na sebe rumunský prach. Mal som z neho jednoducho dobrý pocit. Dnes chce byť Dacia viac lesklá, viac moderná a chce získať viac úcty. A ja si prajem, aby zostala tam dolu, aby zostala sama sebou, pretože tak mi bola sympatická. 

 

Fiat

Vyrobili taliansku Miatu. Nestačilo. Obliekli jej šaty značky Abarth a vystrčili na verejnosť hore bez. Pár úchylov sa chytilo. Dnes? MX-5 stretávam častejšie ako MHD a kde je Fiat? 124 Spider akoby nebol dosť sexi alebo žije len v tieni legendárneho roadsteru z Japonska? Vyzerá celkom dobre, jazdí dobre, prečo ho nevidím na cestách? Okrem toho, že národ neuveril 124ke ani jej historickému odkazu, talianom ešte naviac opuchla 500ka. Ale že riadne. Fiat Pampúch 500X by sa ešte dal zniesť, je to proste také milé prerastené vajíčko, ale Fiat Turtle 500L nebodaj vo verzii Kombi vyzerá ako znásilnená korytnačka, ktorú niekto veľmi netaktne vyrval z panciera. Nezostáva mi nič iné, iba si priať, aby Fiat naďalej vyrábal tak skvelé ... Ferrari.

 

Ford

Focus RS dostal na riť od fanúšikov, pretože mal technické problémy s motorom. Inak skvelé auto, ktorého štvorkolka robila z amatérov jazdcov. Fiesta ST je dokonale roztopašná princezná a jej jedinej odpustím, že má 3 valec. Jediný Ford, ktorý by som si kúpil je Mustang. Neviem pomenovať pocit, ktorý mi bráni  chodiť s Fordom „na pivo“. Napriek jeho skvelým podvozkom, riadeniu, napriek tomu, že sa bavíte aj za volantom rodinného S-Maxu, by som si žiaden Ford nekúpil. A pokiaľ mám zodpovedne odpovedať na otázku, prečo by som si nekúpil žiadny Ford? Pretože by som si kúpil Mustang! A do Detroitu posielam chalanom z Fordu holuba s prianím, aby zas vyrobili rýdzi endurance racing cara dali naň poznávacie značky!



 

Honda

Postavila marketing najrýchlejšieho Civica na čase na Severnej slučke Nurbugringu. Nemusela. Aktuálny Civic Type R je tak dobrý, že byť steakom, nečakali by ste na príbor a začali ho nenásytne trhať zubami, pokým by vám pomedzi prsty stekala krv. V Amerika sa z neho doslova posrali a Európa má svoj historicky najlepší Type R, ktorý je zároveň najlepším ostrým hatchbackom na svete. Nové CR-V prechováva viac náklonnosti k americkému fastfoodu a zrejme sa stane najlepším SUV z pohľady kvality, úžitku a ceny. Bude mať hybrid a malý benzín a 7 miest na sedenie a špeciálnu funkciu – Štart/Nuda/Stop. Hondu mám nadovšetko rád, aj tomu CR-V rozumiem, HR-V uznávam ako dobrý nápad pre baby do mesta a obdivujem nový vesmírny modul pomenovaný po Sennovej NSX. Úplne si ulietam na dizajne retro konceptov, ak sa toto začne vyrábať sériovo, idem do toho. Ale najviac zo všetkého, čo je v Honde dobré si prajem, aby sa vrátil starý, hardcore roadster – dajme mu meno, napríklad Honda S3000.



 

 

Hyundai

Podobne ako Honda postavil hatchback, odladený na Nurburgringu. A ono im to tým chlapcom kórejským naozaj funguje a to fantasticky. Hype okolo i30 N Performance bol tak veľký, že verzii o tom, že je to najlepší najdostupnejší hothatch uverili aj tí, ktorí doteraz jazdili na ... koni. Je dobrý, bez debaty, ale chcem len skromne upozorniť, že sú aj lepší. Lenže, tí lepší nemajú 2 karosárske verzie ostrého auta. Hyundai svoj N charakter našróboval aj do karosérie Fastback a šušká sa ešte o jednej divokej verzii, ktorá však vôbec nemusí spadať so kategórie – nižšia stredná. Že by sa Genesis prebral z letargie a postavil rýdzi športiak so 6 valcom, ktorý tlačí svoje Nm na zadné kolesá? No jedine, že by nie a Hyundai príde s elektrickým superšportom, ktorý odstaví kardiostimulátori všetkým motoristickým rasistom.



 

Jaguar

Slovenský nezáujem o propagáciu F-Type ma mrzel viac ako seriál Búrlivé víno, ale srdce muselo ustúpiť biznisu, v ktorom bol F-Pace lepším ťahákom pre trendového klienta. Faktom je, že na SUV jazdí výborne a nesie, ako všetky modely značky, kus jedinečnosti v podobe neopozeranej aristokracie. E-Pace byť nemusel, jeho obezitu a skúmavý pohľad ranenej pandy som nepochopil, ale som ochotný mu popriať, aby sa uzdravil. Niekedy si zaspomínam na úžasný a nepredávaný XJ220 a tak trochu si prajem, aby Jaguar našiel miesto, odvahu a chuť a vyrobil opäť niečo dychberúce, čo sa im nebude predávať, ale dejiny budú o čosi bohatšie. A v súvislosti s Jaguarom si ešte prajem viac porozumenia medzi ľuďmi, viac osobnej angažovanosti pre dobré veci a otvorenejší postoj k verbálnej komunikácii. 



 

 

Autor: Marek Varga, Foto: RL archív