INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Nissan Townstar Combi - Auto z druhej strany!

Nissan Townstar Combi - Auto z druhej strany!

To, že som si na prvý pohľad nevytrhol spod trička podprsenku a nehodil Nissanu na kapotu neznamená, že je to škaredé auto. Jednak je posudzovanie vonkajšieho dizajnu silne subjektívna záležitosť a inak, je to predsa úžitkový voz, nie auto nominované na Miss Vlasy!


Townstar je v príplatkovej Carmin červenej (+600€) normálne, až pekne strihnutou osobnou “dodávkou”, hoci toto zaradenie mu vlastne neprislúcha. Šušká sa dokonca o členstve v klube SUV, ale marketing to nakoniec vyriešil nekonfliktným označením Combi. Tu je návod ako začať odzadu a zaužívané kombi vyjadriť ako počet litrov batožinového priestoru, ktorý je naozaj pôsobivý, od 775 l štandardu po 3500 l po zložení lavice zadných sedadiel. 


Za tisícku naviac je možné prikúpiť Balík Dizajn a získať strešné nosiče, zatmavené zadné okná a vizuálne zaujímavé 16” disky kolies. Townstar tak získa viac moderného lesku a z prvoplánového úžitkáča je zrazu moderne a rodinne sa tváriaci každodenný spoločník. Dverný manažment má svoje nepopierateľné výhody - predné sa dajú otvoriť takmer do pravého uhla, takže sa vmestia aj objemovo vyspelí ľudia a odsúvacie zadné eliminujú dočasnú nenávisť rodiča voči deťom. Pod vyklopenými dverami kufra alebo “zadnou strechou” si pokojne urobíš piknik i v neprajnom počasí a voľnosť nakladania batožiny cez vstup veľkosti železničného tunela je oslobodzujúca.


Vo vnútri má vodič a spolujazdec dojem bežného osobné auta, ale zadní pasažieri by mohli časom vyhodnocovať zníženú mieru komfortu. Volant sa podobá na niečo zo športových NIssanov, palubovka vyššej výbavy Tekna (má iba 2) je príjemná na pohľad i dotyk a mechanizmus radenia 6 stupňového manuálu a ovládania automatickej klímy je totožný napr. s Daciou Jogger. Všeobecný dojem z ovládania auta samotného a druhotných drobností denného jazdenia je uspokojivý a nerušivý. Okrem warrior shield-u nad volantom, pod ktorý síce viete efektívne uložiť rozjedený lepeňák, ale pokým je otvorený, vidíte ho … lé nič!




Motor má 4 valce a už to mu v dnešnej dobe slúži ku cti. Objem je menej chlapský, 1,3 litrový benziňák však ťahá poctivo a i vo vysokých otáčkach som mal pocit, že sa mu to páči a zbytočne netrpí. Spojenie s manuálom bolo rozumné, výrobca minimalizoval dýchavičný problém malého motora pri potrebe rozbehnúť veľké a ťažké auto (1630 kg) z miesta. Riadenie je príjemné presné a rozumie si s inak veľmi komfortným podvozkom. Mechanická ručná brzda naozaj funguje aj ako efektívny menič smeru na nespevnenom povrchu a spoločne s riadením vyrábajú doslova zábavné momenty - pokým ich nezruší nevypínateľný stabilizačný systém.


Nissan Townstar nie je auto na titulku módneho časopisu, bude skôr na druhej strane. Určite sa bude páčiť praktickej rodine a ľuďom, ktorí usprednostňujú pragmatickosť riešení pred hodnotením okolia, ale …. netrpia syndrómom trpiteľa a chcú auto, v ktorom je i útulne a spoločensky príjemne. Za 28.590 € vrátane Balíka dizajn a farebnej voľby to znie ako dobrý nápad!



Autor: Marek Varga